Ollessasi stressin alaisena, ja valmistaudutpa sitten tulevaan tapahtumaan tai tekemisissä täpötäyden tehtävälistan kanssa, voi olla vaikeaa ottaa askel taaksepäin ja hengähtää. Joogan aloittaminen tai meditaatiotunneille osallistuminen ovat hyviä pitkäaikaisia stressinhallintatekniikoita, mutta jos olet liian kiireinen, ne eivät ole kovin käytännöllisiä!

Stressin lievennys tarjoaa nopeita tekniikoita, joita voit toteuttaa heti. Kokeile näitä yksinkertaisia vinkkejä stressin lievittämiseen ja löydä tasapainosi uudelleen ottamatta liikaa aikaa pois kiireisestä aikataulustasi.

  • Hengitä syvään: Jos hengittämisesi on nopeaa ja pinnallista, aseta kämmen rintakehällesi ja seuraa sen nousua ja laskua. Keskity käden liikkumiseen hitaammin ja säännöllisemmin. Kun etsit hyvää tapaa lievittää stressiä, hengitystesi laskeminen tai jopa ilmapallon täyttäminen ja tyhjentäminen ovat hyviä vaihtoehtoja.
  • Kokeile hierontaa: Mikään ei lievitä stressiä paremmin kuin kokovartalohieronta. Jos kuitenkin haluat nopeaa helpotusta, sulje silmäsi, hiero peukaloillasi kulmakarvojesi yläpuolella ja piirrä pieniä ympyröitä hitaasti. Hiero olkapäitä ja niskaa sormillasi – tämä on erinomainen liike jännityksen laukaisemiseksi, varsinkin jos teet istumatyötä.
  • Piirtele: Tuo luova puolesi esiin muutamaksi minuutiksi ja piirtele hassuja kuvioita paperilappuselle. Jos sinulla on hieman enemmän vapaa-aikaa, piirtämiskurssille osallistuminen tai maalaamisen aloittaminen ovat muita hyviä tapoja lievittää stressiä.
  • Haistele ruusuja: Tämä toimii erityisen hyvin, jos reagoit hajuihin voimakkaasti, mutta me kaikki tunnemme olomme rentoutuneemmaksi haistaessamme vasta leikatun ruohon tai uunissa paistuvat keksit. Suosikkihajuveden tai -kukan haistelu on yllättävän hyvä tapa lievittää stressiä ja saada jalat jälleen maan tasalle.
  • Keskustele: Jo toisen henkilön päivänkulusta kysyminen tai heidän vastauksestaan välittäminen voi olla erinomainen tapa lieventää stressiä. Se voi auttaa väliaikaisesti unohtamaan ongelmat, ja sosiaalinen vuorovaikutus voi puolestaan auttaa vähentämään eristyneisyyttä – mikä on usein stressaavien tilanteiden ydinkohta. Tietysti henkilöt, jotka kuuntelevat sinunkin ongelmiasi, voivat auttaa asiassa!
  • Yrtit & tuotteet: Saatat myös harkita kokeilevasi orgaanisia tuotteita, yrttejä tai CBD:tä, kuten cibdolin tuottama CBD-öljy. Tällä tavoin voit saada parempaa unta sekä rentouttaa mieltäsi.
  • Syleile tiikeriä: Tämän Taiji-liikkeen suorittamiseksi levitä kätesi mahdollisimman leveälle ja tuo kädet vatsalle, kunnes kämmenet koskettavat toisiaan. Syleile hyvää pahan kanssa ja venytä kätesi taas yhtä leveälle. Mikään ei enää pysäytä sinua, kun stressi ei hallitse koko maailmaasi!
  • Juo kupillinen: Yksi arvostetuimmista ja helpoimmista tavoista lievittää stressiä ja rauhoittua on teen keittäminen. Keskity toimiisi ja hengitä teemukistasi nousevaa höyryä.
  • Halaa: Ihmiset, jotka ovat saaneet halin äskettäin, ovat usein rauhallisempia käsitellessään tunteellisia tilanteita kuin ihmiset, jotka eivät ole kokeneet fyysistä kontaktia. Pyydä siis ystävältäsi tai kumppaniltasi hali ja kohtaa päivä rauhallisemmin.
  • Katsele: Saatat ajatella sen olevan vain vitkastelua, mutta söpöjen eläinkuvien katselu internetissä voi oikeastaan parantaa mielialaasi. Ne auttavat sinua myös unohtamaan ongelmasi ja sallivat hillitymmän mielentilan.
  • Hymyile: Hymyileminen voi piristää mieltäsi ja lieventää stressaavia tilanteita sekä myös piristää ympärilläsi olevia ihmisiä!
Share.

About Author

Mikään meri ei ole liian iso seilattavaksi.

Leave A Reply

%d bloggaajaa tykkää tästä: